semidetached semidetached
*

Desconectado dowen

• Artemaniaco 2010/11
  • 2379
  • 41
  • L U C E S D E C O L O R .
Escucha The Resistance antes que nadie.
« en: Vie, 14 de Ago del 2009, a las 11:53:01 »
http://muse.mu/news/article/442/review-the-resistance/

en muse.mu dan la oportunidad a 5 personas de escuchar the resistance el 1 de septiembre. El premio no incluye el transporte o el alojamiento.
Hay que enviar un correo a reviewtheresistance@muse.mu y decir en no mas de 100 palabras por que deberias ser tu el ganador.

Tambien nos dicen que no nos olvidemos de participar en los concursos de  www.nme.comwww.drownedinsound.com, www.gigwise.com, www.clashmusic.com, www.the-fly.co.uk para tener mas de una oportunidad de ganar.

www.nme.com
www.drownedinsound.com
www.gigwise.com
www.clashmusic.com
www.the-fly.co.uk

Suerte a los que participen.

*

Desconectado Museboy

• 1565
  • 19
  • Ted Mouseboy
Re: Escucha The Resistance antes que nadie.
« Respuesta #1 en: Vie, 14 de Ago del 2009, a las 11:59:39 »
Espero que se filtre antes xD Pero gracias por la información
Redactor y Administrador de LafortalezadeLeChuck.com , página de videojuegos de juegos de ayer, hoy y mañana.
También hago videos en Youtube, tutoriales, hablo de tecnología, etc. 

*

Desconectado *Anais h*

• 1292
  • 8
  • Shut up and do it!!
« Respuesta #2 en: Vie, 14 de Ago del 2009, a las 13:50:02 »
A partir de ahora vamos a postear todos los comodones, ¡¡venga!!. Nada de concursos, que se filtre!que se filtreee!

De todas maneras, vamos a ver qué se puede investigar por ahí en esos enlaces que ha puesto Dowen, que por cierto.....gracias majo!  :rolleyes:

*

Desconectado varuk

• 284
  • 11
  • Me enamoré cuando dije lol y no me miró mal
« Respuesta #3 en: Vie, 14 de Ago del 2009, a las 14:00:41 »
Pensaba que te lo mandarian por correo, pero claro... no era de muchas luces eso jaja. Bah, por 14 días no nos vamos a morir.

*

Desconectado Grey

• 1757
  • 11
  • Húmedo y fácil de entrarle.
« Respuesta #4 en: Vie, 14 de Ago del 2009, a las 15:37:32 »
^
así es, y encima tienes que pagarte el billete y el alojamiento.
Hair back, collar up, Jet black, so cool.

*

Desconectado megalomaniaca

• 416
  • 7
  • I'm gonna fight em off
« Respuesta #5 en: Vie, 14 de Ago del 2009, a las 15:54:53 »
yo no tengo money para ir, asiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiique...

*

Desconectado Lestrange

• Miss Charm 2012
  • 3911
  • 70
  • I... am... teléfono... mi caaaaaasa
« Respuesta #6 en: Vie, 14 de Ago del 2009, a las 16:23:50 »
Creo que soy capaz de aguantar un pelín más.

Además, si al menos te dieran la oportunidad de oirlo con ellos...

O mejor aun!! que te lo toquen ellos!! con orquesta incluida por supuesto.

que bonito y económico es soñar  :p

Batmoon

*

Desconectado Sirio

• Emoderador 2012 fundamentado y ampliamente expuesto como sólo sabe hacer él cuando nos quiere transmitir su opinión, clara, concisa, al grano, sin demora, ni paja ni cartón.
  • 4122
  • 85
  • !
« Respuesta #7 en: Vie, 14 de Ago del 2009, a las 18:43:05 »
Concursamos, y si nos toca, le vendemos el "premio" a algún ansia que este dispuesto a ir y alojarse allí  :lol:

Como para el 1 no este filtrado, va a morir gente.

*

Desconectado eola

• La felicidad musera 2012
  • 1201
  • 22
  • somewhere between heaven and hell (must be earth)
« Respuesta #8 en: Vie, 14 de Ago del 2009, a las 19:32:22 »
Pues porque no me va a tocar, 1. porque no tengo nada interesante que poner en el correo que hay que enviarles y 2. porque encima habrá que escribir el correo en inglés, pero vamos que si ocurriera un milagro y me tocase me gasto mis ahorros, y si mi jefe no me diese el dia renunció, pero vamos que ir, iba!
Santísima Compañía de la Adoración a La Glitter y Todas sus Hermanas
Oh Matt God! Absolution to us!

*

Desconectado chu.

• CHU-pame*a
  • 1911
  • 20
  • CHUpamela!
« Respuesta #9 en: ſáb, 15 de Ago del 2009, a las 00:30:15 »
Me pillas vago hoy cWWWWW

WE ARE SEX BOB-OMB! ONE! TWO! THREE! FOUR!

*

Desconectado eola

• La felicidad musera 2012
  • 1201
  • 22
  • somewhere between heaven and hell (must be earth)
« Respuesta #10 en: ſáb, 15 de Ago del 2009, a las 21:38:10 »
Pues yo hoy me he quitado la vagancia y haber si hay suerte! en cualquier caso en nme solo pueden participar residentes en uk, en las demas no pone nada al respecto asi que he probado a ver que pasa, pero vaya preguntitas mas mensas :huh: que si como se llama el cantante de muse, que si cual es el ultimo album publicado, hombre! hombre! por favor! donde vamos a ir a parar! al menos en uno te preguntaban en que grupo tocaba el padre de matt, que se me hace mejor pregunta, que un premio asi no es para darselo a alguien que le da igual! digo yo, no sé.
Santísima Compañía de la Adoración a La Glitter y Todas sus Hermanas
Oh Matt God! Absolution to us!

« Respuesta #11 en: Dom, 06 de ſep del 2009, a las 04:53:17 »
wow, no estaba enterada de esto¡¡¡ pero no tendria oportunidad de ir... no cuento ni con pasaporte,ni visa y tampoco dinero...jajaja pero por suerte aquii ne mexico se organizo algo similar y ahi si tengo mi lugar para la preescucha el 9 de sep... que son unos dias mas,,,,

I LOVE MK ULTRA... :D

*

Desconectado sbl_msue

• 485
  • 9
  • Dom's bringing sexy back!
« Respuesta #12 en: Dom, 06 de ſep del 2009, a las 08:33:15 »
Concursamos, y si nos toca, le vendemos el "premio" a algún ansia que este dispuesto a ir y alojarse allí  :lol:

Como para el 1 no este filtrado, va a morir gente.

Como lo de Mr X. Me estas robando las ideas  xD

No puedo pensar en mejor respuesta que "me lo meresco por no perder la fé en Muse despues del susto que me sacaron con USoE y Uprising". Y es la pura verdad  :sleep:

"El diente de Matt acabará teniendo club de fans, club de fans en facebook, club de fans en tuenti, trendin

*

Desconectado Beibi

• Administrando muserismo con arte 2012
  • 8804
  • 357
  • You’ve been...a very...very...naughty little girl
« Respuesta #13 en: Lun, 07 de ſep del 2009, a las 13:14:10 »
Aquí tenéis la primera de las "reviews" de los fans que puedieron escuchar el disco el 1 de septiembre. Publicarán una por día.

For ten years now, Muse have produced music that pushes the boundaries, sometimes smashing through them at an alarming speed. The quality of music has only ever improved, growing in stature and boldness with each album. ‘The Resistance’ is no exception whatsoever.

It is strange how many ‘pinnacles’ have been suggested Muse have reached. (This is something of a compliment after a large section of the media dismissed them very harshly as a poor man’s R****head after the release of ‘Showbiz’.) ‘Black Holes and Revelations’ was never going to be bettered was the opinion of some when reviewing the album. Then came the two shows at Wembley. At the time it did feel like the end of something. An end to any straggling doubters maybe. But instead of sitting back and admiring their achievements, Muse have used all albums and the experience of monumental gigs that have gone before as a launch pad and by doing so have created something quite staggering.

It all begins with ‘Uprising’ which is a perfect first single too. A song that appears to be influenced by a magnitude of bands whether it be T-Rex, Goldfrapp or Blondie. It stomps its way out of the speakers in all its pomp-rock glory, before Doctor Who style synths give away that this album is broadcasting from space whilst the lyrics and incredibly catchy tune bring us back down to an angry, rebellious Earth.

Next up is ‘Resistance’. I must admit that the 30 second preview left me under-whelmed by this song. Although it is very harsh to judge a song on such a short listen, the half a minute did leave me a bit miffed. I was delighted to be proved so very, very wrong. ‘Resistance’ starts with an ethereal atmosphere before the tinkling of Matt’s piano enters in a similar vein to ‘Starlight’. The 30 second clip leads into a stonking chorus with Matt singing ‘Love is our Resistance’. I could almost hear this song being played live and could easily be a crowd favourite during the tour. ‘Resistance’ proved to be a searing, quite brilliant love song.

‘Undisclosed Desires’ is unfamiliar territory for Muse. The only thing that gives away its creators is the deep bass line. Everything else is quite alien. The beat and soothing chorus suck you in though until you could quite easily imagine yourself in a very twisted nightclub somewhere on the outskirts of Cydonia. This is sure to split Muse fans but what will be agreed by everyone is that it’s a gutsy move for the band, one which they pull off very successfully.

‘Undisclosed Desires’ may be considered as a mad step for Muse but what follows is totally and utterly bananas. ‘United States of Eurasia’ makes a worldwide treasure hunt looking for hidden USB sticks with encrypted messages waiting to be deciphered inside look like a quite sane and mundane thing to do. The song starts off innocently enough with a laid-back rhythm and gentle singing until a Queen-style crescendo blasts us into the far reaches of the universe. Muse themselves find this song humourous and you cannot but smile and totally enjoy the insanity of chanting 'Eurasiaaaa!!! Siaaa!!! Siaaa!!! Siaaa!!!' The song concludes with ‘Collateral Damage’ which consists of Matt on the piano (hmm, sounds familiar, this tune) over the sounds of the playful laughter of children and engine noises of jet planes flying over their innocent heads. Cheery stuff.

Matt’s always been known to have a singing voice that is very distinctive, unique and unashamedly brilliant. During ‘Guiding Light’ Matt gives us an astounding vocal performance, one that leaves you awe-struck. The song opens in dramatic fashion without a pause between the previous song before Matt belts out the lyrics with such sentiment and emotion you really wonder just what he was feeling when he wrote this song. The slow guitar solo encapsulates the mood the vocal display gives us and is equal in intensity. ‘Guiding Light’ is screaming to be played live.

‘Unnatural Selection’ is the longest song on ‘The Resistance’ if you count the three parts to ‘Exo Genesis’ as songs in their own right. Coming in at just under seven minutes it is epic to say the least. The beginning is mis-leading, much like the start of ‘New Born’. The comparisons to the ‘Origin of Symmetry’ classic do not end there. Once Matt has told us he wants the truth a riff as heavy as ‘New Born’ and as ferocious as ‘Hysteria’ kicks in. Chris’s signature bass sound thunders through the air whilst a great drumming display from Dom confirms that when Muse want to rock they don’t hold back. About four minutes in the song calms, gradually building in intensity once more before Matt screams ‘I want the truth’! before the flood gates open and in comes the monstrous riff acting as the songs climax. ‘Unnatural Selection’ is one of Muse’s finest moments to date.

The pace doesn’t slow down afterwards either. ‘MK Ultra’ hardly lets up from start to finish. The song has an air of ‘Thoughts of a Dying Atheist’ to it, especially in the verses but the comparison ends there. It’s fast-paced, free-flowing and incredibly infectious. The tune sticks with you for a long time afterwards. MK Ultra is a fantastic rock song that will keep the more mosh-friendly Muse fan happy. ‘Unnatural Selection’ may still be messing with your head when you hear this for the first time but I’m sure after a few listens this will be a stand out moment from a stand out album.

After all that’s gone before it, ‘I Belong to You’ may seem to be the weakest track on the album. Once the song settles and the shock that the intro sounds very similar to a ‘Maroon 5’ track wears off you are left with a very quirky love song. A love song where the word ‘Muse’ is used brilliantly and unashamedly before ‘Mon Coeur S’ouvre A Ta Voix’ begins complete with a French Matt Bellamy and a clarinet solo which surprisingly works extremely well. Muse have always had moments in their music where you can do nothing but smile (USoE and the insanity of Knights of Cydonia to name two) but this is extremely humourous. The French is pretty incomprehensible and the clarinet places tongue firmly in cheek but for some reason it all comes together and works well! ‘I Belong to You’ (Mon Coeur S’ouvre A Ta Voix) produced images of a disturbing carnival in my mind and I can’t quite comprehend why.

And so it comes to this. The finale of ‘The Resistance’. The much hyped, highly anticipated ‘Exo-Genesis’. A thirteen-minute symphony that swells and subsides, swoons and strides, blasts and ignites into an absolute monster. Nothing you have heard on the album could possibly prepare you for the atmosphere the music creates and the visual journey ‘Exo Genesis’ takes you on. It conjures up all sorts of imagery.

It begins with ‘Overture’. An incredibly moody, dark, sinister piece of music that creates images in your mind of some sort of apocalypse, whether it being a man-made Armageddon or the earth itself opening up and swallowing whole cities. The rise and fall of the strings and the falsetto wailing of Matt fit so flawlessly you could be mistaken in thinking you were listening to one instrument. Piano links ‘Overture’ with ‘Cross Pollination’. The second part of ‘Exo Genesis’ is angrier and captures the feeling of how desperate mankind (due to our own-doing) has become for help. Matt sings ‘You must rescue us all’, a plea to an unknown saviour or perhaps an ultimatum to the few who have plunged the planet into chaos.

Separated by a brief dramatic pause comes the finale of the finale. ‘Redemption’. It is a breath-taking, beautiful, uplifting piece of music that signifies the end of planet earth and the beginning of something truly wonderful. ‘Let’s start over again’ sings Matt with enough conviction that you could be convinced we're all about to up sticks and click in place our seat belts on a spaceship which will take us to a brighter future. The whole of ‘Exo Genesis’ is incredibly moving and if you aren’t stirred by it, you couldn’t possibly have a soul. It is staggeringly beautiful which I’m not embarrassed to admit, left me shaken.

To be honest, it would take a lot of cash for me not to have given this album anything other than a high score even before hearing it. But saying that I could not have predicted just how incredible, beautiful, sweeping, fantastically bombastic and over the top this album is. Muse have accomplished something quite astonishing and I mean that very sincerely and without Muse goggles on. It reminds me of ‘Origin of Symmetry’ in a way. It has the same feeling of breaking through and creating something new, fresh and exciting. ‘The Resistance’ is not a pinnacle, it’s a rebirth.

10/10

http://muse.mu/news/article/475/review-the-resistance--1/

TinyPortal © 2005-2012